ساقدوش برای عروسی شما:

اگر نوعروس خوش سلیقه ای هستید و دوست دارید ساقدوش عروس و ساقدوش داماد داشته باشید باید بدانید که معمولا دختر خانم ها و آقا پسرهایی که مجرد باشند می توانند ساقدوش عروس و داماد شوند .

 لزومی ندارد که لباس ساقدوش های عروس همگی یک مدل باشند ، مهم این است که لباس شان یک رنگ باشد و ترجیحا از یک جنس پارچه تهیه شده باشند .البته اگر همگی لباس های کوتاه می پوشند، نباید یک نفر لباس بلند سفارش دهد ، به عبارت دیگر اندازه ی لباس ها باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد .

توجه داشته باشید که بهتر است رنگ لباس های ساقدوش عروس با رنگ دسته گل ، یا زیور آلات لباس عروس هماهنگ باشند .مثلا اگر قرار است ساقدوش ها لباس صورتی بپوشند ، یا دسته گل نوعروس  باید صورتی باشد و یا در لباس عروس خانم باید یک چیز صورتی مثل یک کمربند صورتی و یا سنگ های صورتی وجود داشته باشد .

مدل ، رنگ و اندازه ی موهای ساقدوش های عروس لزوما نباید یک شکل باشد . ممکن است یک رنگ و مدل به صورت یکی از ساقدوش ها بیاید ولی با صورت دیگری تناقض داشته باشد .

ساقدوش های عروس می توانند تاج های کوچک مثل تل یا گل های ریز به سر بزنند ، اما باید توجه کنند که به هیچ عنوان تاج شان از عروس بزرگ تر نباشد و در صورتی که عروس تاج نداشته باشد ، ساقدوش ها نیز اجازه ی استفاده از تاج را ندارند. به عبارتی دیگر تاج عروس باید پرجلوه تر و بزرگ تر از تاج ساقدوش ها باشد تا بتواند عروس را نشان دهد .

درخشش پوست عروس مثل سلبریتی ها

بسیاری از چهره های بی عیبی که شما در مجلات و تلویزیون می بینید، آنقدرها هم پوست خوبی ندارند بلکه با جادوی گریم به چنین پوستی رسیده اند. اگر شما هم دوست دارید آرایشی محو داشته باشید، این گزارش را از دست ندهید.

چروک را برجسته تر نکنید

وقتی لک های قهوه ای یا خطوط ظریفی روی صورت ایجاد می شوند، بسیاری از خانم ها سراغ انواع کرم پودرها و پوشاننده ها می روند اما باید بدانید که استفاده نادرست و زیاد می تواند حالت چهره را بدفرم کرده وچوست صورت را مصنوعی کند. در واقع استفاده غیر صحیح از این نوع پوشاننده ها به جای اینکه چنین اشکالاتی را بپوشاند آنها را بیشتر برجسته کرده و توجه را بیشتر جلب می کند، پس کرم پودر را به صورت نقطه ای روی پیشانی، چانه، بینی و کناره های آن بزنید.


رنگ هایی که شما را زیباتر می کنند

شاید شما هم دوست داشته باشید مانند بازیگرها با کمترین رنگ رژگونه، گونه ای برجسته داشته باشید، باید بگوییم که رژگونه های درخشان می توانند چهره را جوان تر و پرانرژی تر نشان دهند و کمک کنند گونه ها برجسته تر به نظر بیایند. پیشنهاد می کنیم برای رژگونه دنبال رنگ های قهوه ای خاکی باشید، رنگ های طبیعی که گونه ها را برجسته نشان می دهد اما خودنمایی نمی کند.


 نوعروس های زیبا اگر به دنبال پوست زیبا هستندو درخشش پوست برایشان مهم است بهتر است به دنبال آرایشگری باشند که برای گریم پوست صورت شما ماهر باشند هر چه پوست صورت شما شفاف و درخشان باشد شما در لباس عروس زیبای خود به مثال یک پرنسس می درخشید. 

انتخاب لباس عروس متناسب کار سختی نیست

همه نوعروس های زیبا مانکن نیستند و قرار هم نیست باشند .  پس به جای غصه خوردن در مورد اضافه وزنی که نمیتوانید تا روز عروسی کم کنید ، در مورد انتخاب لباس عروسیتان واقع بین باشید. حتما بین لباس عروس متناسب اندام شما و لباس عروس رویاهای کودکیتان تفاوت هست.

 این موارد را در انتخاب لباس عروس رعایت کنید و به اعتماد به نفس کافی ، زیباترین لباس عروس سال را بپوشید .

1)لباس عروس دکلته نپوشید ؛ اگر قرار است بالاتنه لباس عروس شما دکلته باشد حتما باید بالاتنه خوش فرمی داشته باشید . مطمئن باشید دیدن عروسی که بدون تناسب بالاتنه و بازوانی که از چاقی بد فرم شده اند ، لباس عروس دکلته پوشیده برای هیچ کس خوشایند نخواهد بود . در عوض لباس عروسیتان ‌ باید آستین کوتاه یا آستین حلقه‌ای باشد.

2) اصلا فکر ش راهم نکنید که بخواهید لباس عروس کوتاه بپوشید؛ لباس عروس کوتاه شما را چاق و کوتاه تر از آنچه هستید نشان خواهد داد و بعد ها با دیدن عکس های لباس عروسیتان دچار افسردگی خواهید شد . به جای لباس عروس کوتاه از فرم های لباس عروسی استفاده کنید که شما را کشیده و بلند تر از آن چه هستید نشان دهد . مانند لباس های Aفرم .

3)سعی کنید از لباس عروس هایی که در ناحیه شکم و باسن پفی میشوند اجتناب کنید . در عوض لباس عروس های با مدل اروپایی میتواند گزینه مناسب تری برایتان باشد ، چون در مدل لباس عروس اروپایی کار کمتری روی لباس عروس انجام میشود و همین سادگی باعث برجسته نشدن اندام شما و متناسب به نظر رسیدنتان میشود . پس یکی از گزینه های انتخابتان را لباس عروس های اروپایی قرار دهید .

4) دور لباس عروس با پارچه دور ساتن خط بکشید ؛ ساتن پارچه نرم و سبکی است که اگر قرار است لباستان مدل لخت و شل باشد انتخابی خوب محسوب می شود اما اگر شکم و باسن چاقی داید که می خواهید آن را لا به لای چین های لباس عروس بپوشانید بهتر است دور پارچه ساتن را خط بکشید و در بالاتنه لباستان از پارچه دانتل استفاده کنید و در واقع لباس عروسیتان را به نوعی تبدیل به لباس عروس دانتل کنید .لباس عروس دانتل هم به روز تر است و هم به دلیل فرم آن آراستگی بیشتری در لباس عروس برایتان به همراه خواهد آورد. 

در را به روی عصبانیت ببندید

مطمئنا علاقه ندارید عکس خود را زمانی که خشمگین هستید ببینید پس سعی کنید این لحظات را کمتر بوجود آورید.
متاسفانه افراد وقتی خشمگین هستند به تنها چیزی که فکر نمی کنند، کنترل آن است. این حس تنها زمانی تحت اختیار شما قرار می گیرد که آگاهانه در مورد علت خشم خود فکر کنید. دلیل عصبانیت شما ممکن است در یک لحظه یا در طی یک دوره زمانی بوجود آمده باشد و در یک مرحله به اوج خود رسیده باشد و شما فکر کنید هم اکنون زمان انفجار این بمب است اما قبل از منفجر کردن آن نکات زیر را در نظر داشته باشید چرا که شما یک فرد منطقی هستید.

منبع خشم خود را شناسایی کنید
از خودتان بپرسید چه چیزی شما را خشمگین کرده است؟ آیا اعمال و رفتار شخصی، شما را آزرده کرده است؟ آیا به دلیل کمبودهایتان عصبی شده اید؟ اگر شما خاستگاه خشم خود را بدانید خیلی بهتر می توانید آنرا رفع کنید. به نوعی می توان گفت شما بهترین کسی هستید که می توانید علت عصبانیت تان را پیدا کنید حتی کلید حل این مشکل اراده و توانایی شما است.

نفس عمیق بکشید
شاید بهترین کار برای زمانی که خشمگین شدید در وهله اول این است که به عواقب آن بیاندیشید. کمی فکر کنید، ممکن است چند لحظه بعد از کار خود پشیمان شده باشید اما این ناراحتی سودی نداشته باشد. با یک نفس عمیق به خودتان فرصت دهید تا در مورد تصمیمی که گرفته اید عاقلانه بیاندیشید. ساعاتی پیاده راه بروید و سعی کنید انرژی ناشی از عصبانیت تان را تخلیه کنید. سعی کنید بدون در نظر گرفتن احساسات، منطقی فکر کنید.
محترمانه رفتار کنید
در یک بحث، اظهارات شما در اینکه دیگران حق را به شما بدهند، تاثیرگذار است. طریقه برخورد شما نظر دیگران را تعیین می کند. سعی کنید هنگامی که عصبانی هستید با اطرافیانتان با احترام سخن بگویید. این امر کمک می کند تا تنش ها کاهش پیدا کند و اطرافیان مشکل شما را بهتر درک کنند.

عصبانیت کوچه بن بست افکار منطقی
به خودتان یادآوری کنید، شما قرار است مشکلات تان را حل کنید پس عصبانیت و خودخوری نمی تواند شما را در موقعیت بهتری قرار دهد، فقط مشکل را حادتر می کند. شرایط را ناامید کننده نبینید چرا که شما با جمع کردن افکارتان بهترین تصمیم را خواهید گرفت.
همه چی آرومه...
به خودتان بگویید که آرام هستید و همه چیز بر وقف مراد است. خودتان را تهییج نکنید که می خواهید بلندترین ماراتن عصبانیت را داشته باشید. خطر در کمین شماست، شما به دلیل عصبانیت زیاد نه خودتان را می بینید و نه دیگران را.
یادتان باشد عصبانی هستید
وقتی از فراز و نشیب های زندگی خسته شده اید و به زمین و زمان بد و بیراه می گویید لازم است حواس تان جمع باشد تا به دیگران القاب نامناسبی را هدیه نکنید. یادتان باشد عصبانیت شما به مرور از بین می رود اما حرفها و اعمالی که انجام داده اید در ذهن اطرافیان جا خوش می کند و ممکن است بعد از مدتی این خاطرات بد را به شما یادآور شوند، خاطراتی که مطمئنا طعم خوبی نخواهد داشت. پس بهترین کار این است ترمز رفتار ناشایست تان را بکشید.
اگر زیاد از کوره در می روید...
در آخر اینکه اگر فردی غیر قابل کنترل شده اید و زود از کوره درمی روید لازم است درمان شوید. به نوعی مشکلات را علت یابی کنید. مراجعه به مشاور می تواند به شما کمک کند، همچنین یک برنامه ورزشی روزانه موثر خواهد بود. ممکن است اگر این رفتارتان مداومت پیدا کند، تبدیل به عادت شود،کم کم خشونت های فیزیکی را در پی خواهد داشت.

۱۰ نکته برای مدیریت بهتر زمان

آیا همیشه دیر به قرار ملاقات‌های خود می‌رسید؟ تا به حال شده ساعت‌ها زمان در دفتر خود صرف کنید اما هیچ کاری را به سرانجام نرسانید؟ ۲۴ ساعت روز را زمان کمی برای انجام کار‌های روزمره خود می‌دانید؟ اگر جواب هر کدام از این سوال‌ها برای شما مثبت است، پس باید یاد بگیرید چگونه زمان را بهتر مدیریت کنید. در ادامه مطلب ۱۰ نکته و راهنمایی درباره این موضوع به شما خواهیم رساند.

۱. بررسی شیوه صرف زمان

برای اینکه یاد بگیرید چگونه وقت خود را بهتر مدیریت کنید، باید اول از همه متوجه نقطه شروع کار خود باشید. در چند روز آینده شیوه صرف زمان خود را زیر نظر بگیرید. با خودتان رک و رو راست باشید، چه مقدار زمان برای چک کردن شبکه‌های اجتماعی می‌گذارید؟ چه زمان‌هایی بیشتر از همه اوقات در روز بهره‌وری بالایی دارید؟

۲. نصب تقویم دیواری

همه ما در دفتر‌های خود و درون کامپیوتر‌ها تقویم داریم. اما یک تقویم دیواری قابل پنهان شدن از دید شما نیست و با وجود آن‌ها در محل کار همیشه تاریخ قابل مشاهده است. این تقویم دیواری را جایی نصب کنید که قابل دیدن باشد (پشت سر خود نگذارید) و تاریخ‌های مهمی که در ماه باید به یاد داشته باشید را واضح علامت بزنید. اینگونه شما می‌توانید تاریخ و گذشت روز، هفته و ماه را کنترل کنید و هیچ رویداد مهم در آینده فراموش نمی‌شود.

۳. برنامه‌ریزی برای کل روز

قبل از اینکه هر شب به خانه بروید، برنامه کار‌هایی که باید فردا انجام دهید را مشخص کنید. تو دو لیست نسازید و به جای آن دو وظیفه مهم و با اولویت خود را مشخص کنید تا فردا با تمرکز بیشتر آن‌ها را تکمیل یا به سمت تکمیل شدن ببرید. چرا فقط دو وظیفه اولویت‌دار؟ زیرا دو وظیفه حتی با یک وقفه یک روزه بالاخره انجام شدنی هستند و زمانی که آن دو را به سرانجام برسانید، به پیدا شدن حس بهره‌ور بودن درون شما کمک می‌کنند.

۴. چک نکردن دائم ایمیل‌ها

آیا هر زمان که روی صندلی خود در دفتر می‌نشینید، شروع به چک کردن ایمیل‌های تازه می‌کنید؟ اینکار شما را به درون کار‌های پیچیده دیگری سوق می‌دهد و در نهایت با خراب کردن برنامه شما، تمام نقشه‌هایی که دیشب کشیده بودید را به تاخیر می‌اندازد. ساعت‌های اولیه روز خود را روی وظایفی قرار دهید که بیشترین اولویت و اهمیت را دارند. از این طریق پیشرفتی در کار خود خواهید دید و بعدا نیز با احتمال بیشتری برمی‌گردید و کار خود را تکمیل می‌کنید.

۵. زمانی برای ارتباط با دیگران

تمرکز در زمانی که دائم گوشی شما زنگ می‌خورد، ایمیل دریافت می‌کنید یا دیگران با یکدیگر صحبت می‌کنند، بسیار سخت است. ۳۰ دقیقه از زمان کار هر روز خود را برای برقراری ارتباط با دیگران بگذارید. پس از آن در کمال تعجب می‌توانید کارهایی بیشتری را تکمیل کنید.

۶. بستن در‌ها

اگر یک دفتر مخصوص خود دارید، در زمان نیاز از بستن در و گذاشتن یک علامت «مزاحم نشوید» بر روی آن نترسید. اگر نیاز هست با تلفن درخواست‌های ملاقاتی که در زمان‌های حساس می‌شود را رد کنید یا مودبانه از همکار‌های خود بخواهید بعدا پیش شما بازگردند یا بعدا به آن‌ها سر بزنید. زمانی که در حال کار حساس و مهم خود هستید، در‌ها را بر روی اینترنت هم ببندید و نگذارید حواس شما را پرت کند.

۷. زمانی برای کار نکردن

وقفه در بین کار آزار دهنده است اما گاهی اوقات ضروری می‌نماید. شاید چیزی به توجه آنی شما نیاز داشته باشد یا ممکن است یک جلسه ناگهانی آغاز شود. لازم نیست با برنامه ریزی دقیقه به دقیقه روز خود را نابود کنید، به جای آن، انتظار انجام کار واقعی به مدت ۴ تا ۵ ساعت در روز را از خود داشته باشید و باقی وقت را به رفع پیش‌آمد‌ها مشغول شوید.

۸. ادغام وظایف مشابه

زمانی که به ناحیه محل کار خود وارد می‌شوید، سعی کنید وظایف مشابه را با هم انجام دهید. با اینکار حجم کاری که باید در طول روز انجام دهید ناگهان کاهش پیدا می‌کند و تمرکز بر روی وظایف اصلی در محل کار بیشتر می‌شود.

۹. مراقبت از سلامتی

تا به حال شده شب‌ها تا دیر وقت کار کنید و فردای آن روز خسته و بی‌حوصله روز کاری خود را شروع کنید؟ خواب مناسب و کافی، غذا خوردن با برنامه و ورزش قطعا بهره‌وری شما را افزایش خواهد داد. مراقب سلامتی خود باشید.

۱۰. توجه به ریتم زندگی

به قدم اول بازمی‌گردیم، چه زمانی شما بیشترین و بالاترین مقدار بهره‌وری خود را حس می‌کنید؟ ممکن است پس از صرف یک وعده غذا یا شاید ۴۵ دقیقه پس از خوردن چایی یا قهوه صبحگاهی. با توجه به تجربه روزانه خود سعی کنید اوقات حداکثر بهره‌وری خود را پیدا و از آن برای پیشرفت و انجام کار‌هایی مهم و حساس استفاده کنید. برای زمان‌های حداکثر بهره‌وری خود برنامه ریزی کنید و با انرژی زیاد کار‌های خود را انجام دهید. بهتر است کار‌های روتین و روزمره را بگذارید برای زمان‌هایی که بهره‌وری شما کاهش پیدا کرده است.