رازهای درست کردن سس خوش طعم




دو سس مایونز و کچاپ یا همان سس گوجه فرنگی، مادر تمام سس ها هستند یعنی با کمی تغییر در مواد تشکیل دهنده و کم و زیاد کردن برخی طعم دهنده ها و ادویه هایشان می توان انواع و اقسام سس ها را تهیه کرد. پس پایه آموزش سس ها آن است که ابتدا طرز تهیه این دو سس مهم را یاد بگیریم اما هنگام تهیه آنها باید به نکته هایی توجه کرد:


1 - هنگام تهیه سس مایونز و پس از مخلوط کردن زرده و سرکه، باید روغن را مداوم و آهسته به طوری که روغن حین ریخته شدن به نخی باریک تبدیل شده باشد، افزود زیرا در غیر این صورت سس می برد.


2 - خیلی ها فکر می کنند این سس را فقط می توان با دستگاه مخلوط کن تهیه کرد در حالی که با همزن های دستی پره دار نیز می توان این سس را تهیه کرد. البته پره های همزن باید زیاد باشند و این وسیله یکنواخت در کاسه ای که محتویات در آن وجود دارد، به حرکت درآید. سسی که با همزن دستی تهیه می شود، به مراتب خوش طعم تر است.



3 - روغن های مناسب برای تهیه این سس به ترتیب اولویت عبارتند از: روغن زیتون بدون بو، روغن آفتابگردان و روغن کانولا. به غیر از این روغن ها در تهیه مایونز از روغن دیگری استفاده نکنید.


4 - سفیده تخم مرغ در تهیه سس مایونز نباید به کار برده شود زیرا باعث بریدن سس می شود و حاصل کار چیزی نخواهد بود که انتظارش را دارید.


5 - برای تهیه سس مایونز، از سرکه سیب و کمی آبلیموی تازه استفاده کنید این ترکیب بوی زحم تخم مرغ را خواهد گرفت.


6 - سعی کنید از تخم مرغ هایی استفاده کنید که زرده کمرنگ تری دارند زیرا زرده پررنگ، رنگ سس را خراب می کند و زرد خواهد شد.


7 - در تهیه این سس از ادویه خاصی استفاده نمی شود. فقط کافی است کمی به آن فلفل سیاه بیفزایید و در صورت علاقه به طعم تند، به آن کمی فلفل قرمز اضافه کنید.


8 - طعم دهنده هایی مانند گشنیز خشک، شوید، جعفری، زنجبیل رنده شده، کیپر یا غنچه خشک شده گل محمدی بهترین انتخاب ها برای مزه دار کردن سس مایونز هستند اما در صورت افزودن یکی از آنها، باید از ریختن بقیه آنها صرف نظر کرد.


9 - شکر یکی از اجزای اصلی سس قرمز است و انتخاب نوع آن بر طعم سس اثر دارد. باید شکر پودری باشد و بوی ماندگی و به اصطلاح «گونی» ندهد زیرا در این صورت عطر و طعم سس گوجه فرنگی خراب خواهد شد.



10 - سرکه ای که در تهیه سس کچاپ استفاده می کنید، بهتر است خانگی باشد و در میان انواع سرکه ها، سرکه انگور قرمز و سفید از بهترین ها هستند.


11 - رب گوجه فرنگی که در تهیه این سس استفاده می شود، باید خوشرنگ باشد از ریختن رب هایی که رنگشان به سیاهی می زند، خودداری کنید. طعم رب هم بهتر است که ترش و شیرین باشد.


12 - ادویه هایی که می توانید در تهیه سس گوجه فرنگی استفاده کنید، فلفل سیاه، دارچین و پاپریکا یا همان فلفل قرمز شیرین است.


13 - در صورت تمایل می توانید به جای شکر سفید از شکر قهوه ای یا به جای هر دوی آنها از عسل برای تهیه این سس استفاده کنید.


14 - برخلاف سس مایونز، هنگام تهیه سس گوجه فرنگی هرگز نباید به محتویات سس، آبلیمو اضافه کرد. اجزای اصلی سس کچاپ فقط شکر، سرکه و رب گوجه فرنگی هستند.


15 - این توصیه را در تهیه هر دو سس در نظر داشته باشید؛ اندازه ها بسیار مهم هستند. زیاد و کم کردن مقدار مواد اولیه اصلی، در غلظت، عطر و طعم سس های تهیه شده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

تزیین شله زرد برای افطار

باز هم ماه رمضان شد و مهمانی ها و سفره های افطار به راه است. سفره های افطار معمولا دارای رنگ و لعاب فراوانی است و کلی خوردنی های جذاب و خوشمزه داره. یکی از این خوراکی ها شله زرد که طرفدارای زیادی داره... اینجا چندین تزیین شله زرد برای سفره های زیبای افطار شما ارائه می دهیم:

.







شیربرنج انبه، خوراکی مقوی برای سفره افطار ماه رمضان

برای سفره افطار ماه رمضان تان شیربرنج انبه درست کنید



یکی از بهترین خوراکی ها برای وعده افطار، خوراکی های مقوی و نیروزاست . یکی از این خوراکی ها شیربرنج انبه است. در این مقاله دستور تهیه شیربرنج انبه را آموزش می دهیم.


مواد لازم برای تهیه شیربرنج انبه :

کره دو و نیم قاشق غذاخوری

 چوب دارچین یک تکه

 شکر 3 قاشق غذاخوری

 انبه پوست شده و خرد شده یک عدد رسیده

روغن مایع یک قاشق غذاخوری

برنج یک پیمانه

شیر یک پیمانه

شیرعسل یک و نیم پیمانه

پوست لیمو یک عدد

پودر جوزهندی کمی


طرز تهیه شیر برنج انبه :


کره را در قابلمه ای ذوب کنید.

چوب دارچین و یک قاشق غذاخوری شکر را اضافه کنید و هم بزنید.

انبه تکه شده را اضافه کنید و هم بزنید تا کاراملی شود. سپس تکه های انبه را در بیاورید اما چوب دارچین را در نیاورید.


در همان قابلمه روغن را اضافه کنید و برنج را در آن تفت دهید.

شیر، شیر عسل، پوست لیمو و بقیه شکر را به آن اضافه کنید و پس از جوش آمدن حرارت را کم کنید و بگذارید به مدت 20 دقیقه روی حرارت بپزد. پس از پخت، پودر جوزهندی را به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

نصف انبه را به قابلمه اضافه و با هم مخلوط کنید.

بگذارید شیربرنج در یخچال سرد شود. قبل از سرو با بقیه تکه های انبه تزیین کنید.


حلوای شیر مایع و شیرعسلی

پخت : 60 دقیقه


مواد لازم حلوای شیرعسلی برای 6 نفر :


مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

آرد

1 پیمانه

100 گرم / 360 کالری

کره یا روغن

1/2 پیمانه

100 گرم / 739 کالری

شکر

1 پیمانه

100 گرم / 400 کالری

شیر

2 پیمانه

100 گرم / 110 کالری

شیر عسلی

1/2 پیمانه

نامشخص

گلاب

1/4 پیمانه

نامشخص


طرز تهیه حلوای شیرعسلی :

*. در ظرفی شیر و شکر را مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا شکر حل شود و شیر بجوشد کف شیر را برمیداریم بعد شیر عسلی را اضافه و تند هم میزنیم بعد از چند جوش زدن گلاب را میریزیم برای چند دقیقه روی حرارت بماند بعد در قابلمه را می گذاریم و شعله را خاموش میکنیم. (می توانید به مواد زعفران اضافه کنید).آرد را مثل همیشه الک کرده و داخل قابلمه تفت می دهیم.

*. بعد از اینکه خامی آرد گرفته شد دوباره از حرارت بر داشته و الک میکنیم.دوباره روی حرارت برگردانده به آن روغن اضافه میکنیم و تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ بدهد.سپس مخلوط شیر به آرد اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا مواد مخلوط شوند و هیچ گلوله آرد باقی نماند روی حرارت کم آن قدر هم میزنیم تا شیر به خورد آرد رفته و از ظرف جدا شود. حلوای شما آماده کشیدن در ظرف و تزیین می باشد .

 


خواص عسل :


*. اثر ضد باکتریایی دارد و از زمانهای قدیم انسانها از خاصیت ضد میکروبی عسل سود جسته و آن را در درمان ناراحتی های پوستی از قبیل زخمها و سوختگی ها به کار برده اند و یکی از بهترین پانسمانها محسوب میشود.همچنین ، عسل را در درمان بیماری های دستگاه تنفسی و عفونت های ناحیه حلق به کار می برند و خاصیت ضدباکتریایی آن موجب اثربخشی عسل می شود و خاصیت ضد التهابی آن نیز مشاهده شده که به هیگروسکوپیک بودن آن نسبت داده شده است.

 

خصوصیاتی که حسادت زنان را بر می انگیزد

 برانگیختن حسادت زنان


حسادت خصلت بعضی از زنان می باشد

 

چه خصوصیاتی در خانم ها موجب برانگیختن حسادت دیگر زنان می شود؟ اگر می خواهید ببینید که در ذهن خانم های دیگر چه می گذرد و چه خصوصیاتی شما را مورد تهدید قرار می دهد، با ما همراه شوید.


- زیبایی

این واقعیت را بپذیرید یا نه، شما تمام افراد را بر اساس زیبایی شان قضاوت می کنید. از آن طرف هم هر چه زیباتر باشید، زنان بیشتری به شما حسادت می کنند. اگر زیبا هستید، مشکلات زیادی با دیگران خواهید داشت. بنابراین بهترین پیشنهاد ما این است هنگامی که با دوستان تان به سر می برید، زیبایی خود را به رخ دیگران نکشید و به جای زیبایی ظاهر، به شخصیت تان امکان خودنمایی دهید.


- دانایی

شما عاقل، خواستنی و با اعتماد به نفس هستید. بیشتر افراد دانا مورد حسادت دیگران به خصوص زنانی که هم سطح شان نیستند، قرار می گیرند. افراد دانا فعالیت های خود را مدیریت می کنند، کارهای مهم خود را در خانه انجام می دهند و بیرون از خانه را به خوش گذرانی می گذرانند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، زیاد به چشم می آیید. بنابرین با افراد هم سطح خود رفت و آمد کنید. گفتگو با دیگران خوب است اما به شرطی که آنها از نظر عقلی هم سطح شما باشند.

 

- بدجنسی

برخی زنان به طور ذاتی بدجنس اند و بدون هیچ دلیلی به دیگران حسادت می کنند. حتی اگر انسانی کامل باشید، باز هم این افراد از شما ایراد می گیرند. از دوستانی که پشت سر دیگران حرف می زند، دوری کنید. مطمئن باشید که این افراد از شما نیز پیش دیگران غیبت خواهند کرد. بنابراین این شما هستید که باید عاقل باشید. افراد بدجنس معمولا دوستان زیادی ندارند.

 خصلت حسادت در زنان,حسادت کردن زنان


اگر اعتماد به نفس شما بیش از دیگران باشد، در خطر حسادت دیگر زنان خواهید بود

 

- اعتماد به نفس

سعی کنید خودتان باشید اما از داشتن اعتماد به نفس زیاد در مقابل دیگران خودداری کنید. خانم ها دوست دارند با افرادی شبیه خودشان ارتباط داشته باشند، بنابراین اگر اعتماد به نفس شما بیش از دیگران باشد، در خطر حسادت دیگران خواهید بود.

 

- لباس

هنگامی که شما پیراهنی زیبا به همراه کفش های پاشنه بلند به تن می کنید، حسادت زنان دیگر را بر می انگیزید. خوب است که همیشه لباس های زیبا به تن کنید اما در این کار زیاده روی نکنید.


- تناسب اندام

یکی از چالش های تمام زنان، تناسب اندام است. اگر شما لاغرتر از دوستان خود هستید، انتظار بی توجهی از آنها را داشته باشید. طبیعی است که آنها شما را از خود دور کنند زیرا خوش اندامی شما در جمع از جذابیت آنها می کاهد و این تهدید بزرگی برای آنها محسوب می شود.


- قدرت

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که شخصیت قوی دارند، مطمئن باشید که مورد حسادت افراد دیگر قرار خواهید گرفت. شما ذهن تان پر از ایده هایی است که دوست دارید با دیگران مطرح کنید. این جلب توجه شما، دوستان تان را از شما دور می کند.

 

- رقابت

خانم هایی که نسبت به دوستان خود حس رقابت دارند، اغلب آدمهای تنهایی هستند. رقابت های کوچکی مانند بازی تنیس یا پینگ پنگ خوب است اما بدانید که چه زمانی رقابت کنید و چه زمانی این فرصت را به دوستانتان دهید تا احساس موفقیت و برد کنند.


- پول

اگر وضع مالی شما بهتر از دوستان تان است، حتما واژه «بچه پولدار» را زیاد شنیده اید. اگر شلوار مارک دار به تن یا غذای خود را در رستوانی لوکس صرف می کنید، موجب حسادت دیگران خواهید شد. از نظر آنها شما فردی آسوده خاطر هستید که از مشکلات زندگی هیچ نمی داند.

منبع:برترین ها