نقش جذابیت جنسی در روابط زناشویی

کم شدن میل جنسی ممکن است چیزی جز نشانه بالا رفتن سن و علامت یک مشکل جدی دیگر باشد گاهی اوقات دور شدن شما از رابطه‌جنسی با همسرتان به این دلیل نیست که دیگر شور و میلتان به او کم شده است، بلکه به این دلیل است که بدنتان با شما همکاری نمی‌کند و رابطه‌جنسی برایتان دردناک است. 

تغییرات هورمونی ، برخی مشکلات فیزیکی و یا بالا رفتن سن همگی عواملی هستند که بر احساسات جنسی و روابط زناشویی به شدت تاثیر گزارند. شاید بتوان گفت یکی از ناراحتی های شایع بانوان رابطه جنسی دردناک است که  خوشبختانه، راهکارها و درمان‌های زیادی برای آن وجود دارد. یکی از جدیدترین درمان های این اختلال ،  لیزر درمانی است. لیزر درمانی با استفاده از دستگاه  لیزر مونالیزا یک درمان جوان سازی واژن است که بر اساس یک مقدار خاص از لیزر CO2 انجام می شود و بطور خاص برای غشای مخاطی واژن طراحی شده است.

لیزر مونالیزتاچ از ریختن استروژن در بافت واژن (که بطور خاص در طول دوره یائسگی یا پس از بچه دار شدن مشاهده می شود) با فعال کردن مجدد تولید کلاژن جدید و ایجاد شرایط عادی که قبلاً غشای مخاطی واژن داشته است، جلوگیری می نماید. با تاثیرگذاری آرام بر بافت غشای واژن، لیزر می تواند تولید کولاژن را تحریک کند و عملکرد ناحیه درمان شده را بهبود بخشد. علاوه بر این با استفاده از این روش می توان مواد غذایی مناسب را به صورت متوازن در اختیار غشای مخاطی قرار داد.

از عوامل مهم دیگر که بر رابطه زناشویی تاثیر می گذارد می توان به زیبایی اندام های مختلف بدن از جمله دستگاه تناسلی اشاره کرد. طبق آمارهای رسمی کشور بیش از نیمی از طلاق ها به دلیل مشکل در روابط جنسی اتفاق می افتند. متاسفانه خانم ها بعد از ازدواج کمتر به زیبایی خود اهمیت می دهند و یا بیشتر به زیبایی صورت خود توجه می کنند، در حالی این مسئله می تواند باعث سرد شدن رابطه و در نهایت جدایی شود.

وقتی در یک رابطه طولانی ‌مدت هستید، به آن عادت می‌کنید. تجربیات جدید موجب ترشح دوپامین می شود که یک پیام رسان شیمیایی مربوط به حس لذت است. در رابطه های طولانی مدت برای رسیدن به لذت و هیجان بیشتر بهتر است کمی تغییر ایجاد کنید. یکی از تغییراتی که می تواند بسیار موثر باشد، بهبود وضعیت ظاهری و زیبایی فیزیکی است . لیزر مونالیزا امروزه یکی از موثر ترین روش های درمانی غیر جراحی و بدون نیاز به دارو است که برای پیش گیری و درمان آتروفی واژن و تاثیرات پس از آن استفاده می شود که بسیاری از خانم ها در طول زندگی و پس از بچه دار شدن از آن رنج می برند.

اگر خودتان را دوست نداشته باشید، نمی‌توانید رابطه زناشویی خوبی با همسرتان برقرار کنید. اعتماد به نفس پایین، اجازه نمی‌دهد که به راحتی لحظات خوبی با همسرتان بگذارنید. به همین علت هیچ کدام از زوجین نباید از بدن خودشان تصویر بدی داشته باشند. وقتی تصویر  خوبی از بدن خودتان نداشته باشید، دیگر خودتان را دوست نخواهید داشت، و وقتی خودتان را دوست نداشته باشید، تمایل ندارید خودتان را با کسی تقسیم کنید و نمود این مسئله در روابط زناشویی شما ناخوشایند خواهد بود.

علاوه بر نکاتی که به آن اشاره شد، عوامل تاثیر گذار دیگری هم وجود دارند که بر کیفیت رابطه زناشویی تاثیر می گذارند. کار زیاد، خستگی، استرس و اضطراب هم بر رابطه تاثیر منفی می گذارند.

شما در چه وضعیتی هستید؟ اگر احساس می کنید که در رابطه ی خود آن حس عاطفی مناسب را ندارید، کمی بیشتر فکر کنید. به نیازهای جنسی خودتان وهمسرتان اهمیت دهید و سعی کنید هر روز کیفیت رابطه خود را بالاتر ببرید.

و حالا صادقانه از خود بپرسید: آیا از یک رابطه ی جنسی خوب بهره مند هستید؟ آیا اصلا به این موضوع فکر کرده اید؟ اگر پاسخ شما به این دو سوال منفی است، باید کمی بیشتر تعمق کنید. همین حالا جلوی آینه بروید و با دقت بیشتری به خودتان نگاه کنید تا اگر لازم است دست به کار شوید و تغییرات ظاهری مثبتی در خودتان ایجاد کنید.

منبع : کلینیک زیبایی رز

پرسشی از بانوان: آیا تا کنون در باره ی این مشکل خود با کسی صحبت کرده اید؟


آیا تا کنون در باره ی این مشکل خود با کسی صحبت کرده اید؟ منظور از  این مشکل ، خشکی، سوزش، خارش درد هنگام نزدیکی و مشکلات ناحیه تناسلی است. آیا تا به حال دچار این مشکلات شده اید؟ التهاب عمومی واژن؟ درد، بی اختیاری یا تکرر ادرار؟
آیا می دانید این مشکلات بر زندگی میلیون ها زن در سراسر جهان تاثیر می گذارد؟
حتی با گذشت زمان و افزایش سن بسیاری از زنان هنوز هم انرژی و شور و هیجان جوانی را حفظ می کنند اما تغییرات ناشی از کاهش سطح استروژن می تواند به شیوه های گوناگونی کیفیت زندگی این زنان را تحت تاثیر قرار دهد. این تاثیرات ممکن است از مشکلات معمولی گرفته تا درد شدید در هنگام نزدیکی متغیر باشند. بیش از 40% زنان در امریکا با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و از آن به عنوان یکی از آزاردهنده ترین مشکلات خود یاد می کنند.



بسیاری از زنان در سکوت از این مشکلات رنج می برند و کسانی که به دنبال درمان هستند موفق به یافتن درمان مناسب نمی شوند زیرا گزینه های درمانی بسیار محدود هستند. درمان جایگزینی هورمون شاید بهترین راه برای بسیاری از بیماران نباشد چون نتایج این شیوه درمانی می تواند نامشخص باشد.
اما خوشبختانه تکنولوژی ساده و ایمنی وارد دنیای پزشکی و سلامتی شده است که می تواند سلامت دستگاه تناسلی را مجددا باز گرداند، روش جوانسازی دستگاه تناسلی بانوان به نام لیزر مونالیزا تاچ که در میان بیمارانی که از آن استفاده کرده اند به "تغییر دهنده زندگی" معروف است.





لیزر مونالیزا تاچ با استفاده از لیزر co2 بدون درد و در کمتر از 5 دقیقه به درمان بیماران کمک می کند. این دستگاه تاثیرات آنی و دراز مدتی برای درمان مشکلات دستگاه تناسلی خواهد داشت.

درمان با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ بدون درد و ساده است و نیازی به بیهوشی ندارد. این درمان تقریبا بدون عوارض بعدی است و بعد از انجام آن امکان بازگشت به فعالیت های روزانه وجود دارد. از همه مهمتر اینکه بعد از اولین جلسه درمانی، تاثیر آن را کاملا محسوس است.

همانطور که به آن اشاره شد، لیزر مونالیزاتاچ  یک درمان جوان سازی واژن است که بر اساس مقدار خاصی از لیزر CO2 انجام می شود و به طور خاص برای غشای مخاطی واژن طراحی شده است. لیزر مونالیز با فعال کردن مجدد تولید کلاژن جدید و ایجاد شرایط عادی که قبلاً غشای مخاطی واژن داشته است، از ریختن استروژن در بافت واژن جلوگیری می نماید. با تاثیرگذاری آرام بر بافت غشای واژن، لیزر می تواند تولید کلاژن را تحریک کند و عملکرد ناحیه درمان شده را بهبود بخشد. علاوه بر این با استفاده از این روش می توان مواد غذایی مناسب را به صورت متوازن در اختیار غشای مخاطی قرار داد.

براساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته توسط دکتر محمد علی اکبری، جراح و متخصص زیبایی از آمریکا، یافته های اولیه این مطالعات با ارزیابی لیزردرمانی در زنانی که وضع حمل کرده اند و همینطور زنانی که سرطان سینه داشته اند و به نوعی دچار مشکلات دستگاه تناسلی و واژن بوده اند، نتایج مثبتی را نشان می دهند. در این مطالعه، درمان همه بیماران با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ صورت گرفته است.




این روش داخل واژنی درد ندارد و به همین دلیل برای انجام آن نیاز به بیهوشی نیست. البته ممکن است بعضی از بیماران در جلسه اول کمی ابراز ناراحتی کنند اما در جلسات بعد دردی را تجربه نخواهند کرد. به گفته بیماران، این افراد هنگام درمان حالتی شبیه لرزش بسیار خفیفی را در محل درمان احساس می کنند. روش درمانی خارج واژن برای کوچک یا بزرگ کردن لابیا بعد از استفاده از مقدار کمی بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین انجام می شود و نتایج درمانی با استفاده از این روش در جلسات اولیه درمان قابل مشاهده است.

بر خلاف روش جراحی که دوره نقاهت پس از آن بسیار طولانی است و حدودا یک ماه طول می کشد اما بیمارانی که با لیزر مونالیزا درمان می شوند فقط 2 تا 3 روز باید از نزدیکی با همسر خودداری کنند. در این روش درمانی هیچ معیار منع استفاده وجود ندارد، مگر برای افرادی که به بیماری های موضعی یا سیستمیک شدید مبتلا باشند. معمولاً، تمام زنان مبتلا به مشکلات واژن مثل خشکی، سستی، سوزش و خارش و کلیه زنانی که از مشکلات ناحیه تناسلی پس از زایمان رنج می برند ، می توانند از مزایای ناشی از این روش درمانی بهره مند شوند.

منبع : کلینیک زیبایی رز

از جاذبه جنسی تا عاطفه ی زناشویی

بسیاری از همسرانی که برای ادامه زندگی مشترک خود به کمک نیاز دارند به این نکته اذعان دارند که عدم رابطه زناشویی علت اصلی نارضایتی آنها از زندگی مشترک است و متاسفانه تنها تعداد کمی از افراد قادر به درک تاثیر فیزیولوژیک مثبت رابطه جنسی مناسب در ازدواج هستند. رابطه جنسی خوب می تواند نقش پادزهر را برای سمومی داشته باشد که در رابطه همسران وجود دارد و یکی از بهترین روش ها برای دستیابی شما و همسرتان به سطحی از نزدیکی است که می تواند شما را به نقطه آغاز رابطه و روزهای طلایی همراه با عشق و گرمی روابط عاطفی باز گرداند.

نشانه هایی وجود دارند که مانند زنگ خطری برای ازدواج شما هستند و گویای این واقعیت اند که در رابطه زناشویی شما مشکلاتی وجود دارد:

شما تنها یک یا دو بار در ماه رابطه دارید.


رابطه جنسی برای شما مانند یک وظیفه دشوار است که باید به آن عمل کنید.

شما فقط در صورتی رابطه دارید که از قبل آن را برنامه ریزی کنید.

بعد از رابطه با همسرتان احساس نزدیکی و عاطفه نمی کنید.

درباره همسرتان رویاپردازی نمی کنید.

به نظر می رسد فقط شما به رابطه تمایل نشان می دهید در حالی که همسرتان تمایلی به آن ندارد.

هیچ حس تازگی در رابطه شما وجود ندارد.

تقریبا هیچ کدام از شما احساس شادابی و سرخوشی در رابطه را تجربه نمی کنید.

همسرتان کار با کامپیوتر و یا تماشای برنامه های تلویزیونی را به رابطه با شما ترجیح می دهد.

از جمله علل این مسئله می توان به کمبود وقت همسران به دلیل کار و مشغله زیاد، کمبود ارتباط، افسردگی و از همه مهم تر به عدم وجود جاذبه فیزیکی میان زن و مرد اشاره کرد. نمی توان از این نکته صرف نظر کرد که یکی از عوامل تعیین کننده در روابط زناشویی می تواند جذابیت و زیبایی هایی فیزیکی زنان و مردان باشد و در صورتی که یکی از همسران و یا هر دو از جذابیت کمی برخودار باشد، امکان به خطر افتادن رابطه وجود خواهد داشت.

یکی از مسائلی که به شدت می تواند بر رابطه جنسی همسران تاثیر داشته باشد، داشتن اندام زیبا و پوست شاداب است ، سلامت دستگاه تناسلی نیز عاملی است که به بهبود روابط زناشویی و عاطفی همسران کمک به سزایی می کند.

مطمئنا داشتن این حس برای بانوان که از جذابیت های فیزیکی لازم برخوردار نیستند بسیار آزار دهنده و عاملی است که سبب ، به خطر افتادن کیفیت رابطه زناشویی می شود.

مشکلاتی مانند، خشگی واژن ، سوزش و درد هنگام نزدیکی، آتروفی و تغییر رنگ ناحیه تناسلی ، چروک خوردگی و التهابات واژن ، افتادگی لبیاها و دستگاه تناسلی خارجی و مشکلات زیبایی ناحیه تناسلی همگی از اختلالات رایج میان خانمها و از عوامل موثر در ایجاد حس منفی و عدم کیفیت روابط زناشویی است.


اما در صورت داشتن حس منفی و عدم رضایت در روابط زناشویی چه باید کرد؟

از جمله روش ها می توان به لیزر درمانی اشاره کرد ،  لیزر درمانی روشی جدید و پیشرفته جهت جراحی های زیبایی واژن و جراحی های ترمیمی دستگاه تناسلی خارجی است که بر اساس یک مقدار خاص از لیزر CO2 انجام می شود که بطور خاص برای غشای مخاطی واژن طراحی شده است. لیزر مونالیزا از ریختن استروژن در بافت واژن و با فعال کردن مجدد تولید کلاژن جدید و ایجاد شرایط عادی که قبلاً غشای مخاطی واژن داشته است و با تاثیرگذاری آرام بر بافت غشای واژن، می تواند تولید کولاژن را تحریک کند و عملکرد ناحیه درمان شده را بهبود بخشد. علاوه بر این با استفاده از این روش می توان مواد غذایی مناسب را به صورت متوازن در اختیار غشای مخاطی قرار داد.

از جمله کاربردهای این دستگاه می توان به زیبا سازی، روشن کردن پوست و کوچک کردن لابیا و ... اشاره کرد که نقش بسزایی در زیبایی زنانه دارند.

در حقیقت می توان گفت، نیازی که در رابطة جنسی زن و شوهر ارضا می‌شود، موجب می‌شود نسبت به نقش خود در زندگی مشترک و تکلیفی که برعهده دارند، بیشتر آگاه شوند. رضایت زناشویی باعث شکل گیری نوعی شخصیّت مطلوب و افزایش عزت نفس و خودپندارة مثبت آنها می شود. بهره‌مندی از این رابطه سالم، زن و شوهر را از ارتباط ناسالم مصون می‌دارد و سلامت و آرامش را برای خانواده به ارمغان می آورد.

منبع :

کلینیک زیبایی رز