نقش جذابیت جنسی در روابط زناشویی

کم شدن میل جنسی ممکن است چیزی جز نشانه بالا رفتن سن و علامت یک مشکل جدی دیگر باشد گاهی اوقات دور شدن شما از رابطه‌جنسی با همسرتان به این دلیل نیست که دیگر شور و میلتان به او کم شده است، بلکه به این دلیل است که بدنتان با شما همکاری نمی‌کند و رابطه‌جنسی برایتان دردناک است. 

تغییرات هورمونی ، برخی مشکلات فیزیکی و یا بالا رفتن سن همگی عواملی هستند که بر احساسات جنسی و روابط زناشویی به شدت تاثیر گزارند. شاید بتوان گفت یکی از ناراحتی های شایع بانوان رابطه جنسی دردناک است که  خوشبختانه، راهکارها و درمان‌های زیادی برای آن وجود دارد. یکی از جدیدترین درمان های این اختلال ،  لیزر درمانی است. لیزر درمانی با استفاده از دستگاه  لیزر مونالیزا یک درمان جوان سازی واژن است که بر اساس یک مقدار خاص از لیزر CO2 انجام می شود و بطور خاص برای غشای مخاطی واژن طراحی شده است.

لیزر مونالیزتاچ از ریختن استروژن در بافت واژن (که بطور خاص در طول دوره یائسگی یا پس از بچه دار شدن مشاهده می شود) با فعال کردن مجدد تولید کلاژن جدید و ایجاد شرایط عادی که قبلاً غشای مخاطی واژن داشته است، جلوگیری می نماید. با تاثیرگذاری آرام بر بافت غشای واژن، لیزر می تواند تولید کولاژن را تحریک کند و عملکرد ناحیه درمان شده را بهبود بخشد. علاوه بر این با استفاده از این روش می توان مواد غذایی مناسب را به صورت متوازن در اختیار غشای مخاطی قرار داد.

از عوامل مهم دیگر که بر رابطه زناشویی تاثیر می گذارد می توان به زیبایی اندام های مختلف بدن از جمله دستگاه تناسلی اشاره کرد. طبق آمارهای رسمی کشور بیش از نیمی از طلاق ها به دلیل مشکل در روابط جنسی اتفاق می افتند. متاسفانه خانم ها بعد از ازدواج کمتر به زیبایی خود اهمیت می دهند و یا بیشتر به زیبایی صورت خود توجه می کنند، در حالی این مسئله می تواند باعث سرد شدن رابطه و در نهایت جدایی شود.

وقتی در یک رابطه طولانی ‌مدت هستید، به آن عادت می‌کنید. تجربیات جدید موجب ترشح دوپامین می شود که یک پیام رسان شیمیایی مربوط به حس لذت است. در رابطه های طولانی مدت برای رسیدن به لذت و هیجان بیشتر بهتر است کمی تغییر ایجاد کنید. یکی از تغییراتی که می تواند بسیار موثر باشد، بهبود وضعیت ظاهری و زیبایی فیزیکی است . لیزر مونالیزا امروزه یکی از موثر ترین روش های درمانی غیر جراحی و بدون نیاز به دارو است که برای پیش گیری و درمان آتروفی واژن و تاثیرات پس از آن استفاده می شود که بسیاری از خانم ها در طول زندگی و پس از بچه دار شدن از آن رنج می برند.

اگر خودتان را دوست نداشته باشید، نمی‌توانید رابطه زناشویی خوبی با همسرتان برقرار کنید. اعتماد به نفس پایین، اجازه نمی‌دهد که به راحتی لحظات خوبی با همسرتان بگذارنید. به همین علت هیچ کدام از زوجین نباید از بدن خودشان تصویر بدی داشته باشند. وقتی تصویر  خوبی از بدن خودتان نداشته باشید، دیگر خودتان را دوست نخواهید داشت، و وقتی خودتان را دوست نداشته باشید، تمایل ندارید خودتان را با کسی تقسیم کنید و نمود این مسئله در روابط زناشویی شما ناخوشایند خواهد بود.

علاوه بر نکاتی که به آن اشاره شد، عوامل تاثیر گذار دیگری هم وجود دارند که بر کیفیت رابطه زناشویی تاثیر می گذارند. کار زیاد، خستگی، استرس و اضطراب هم بر رابطه تاثیر منفی می گذارند.

شما در چه وضعیتی هستید؟ اگر احساس می کنید که در رابطه ی خود آن حس عاطفی مناسب را ندارید، کمی بیشتر فکر کنید. به نیازهای جنسی خودتان وهمسرتان اهمیت دهید و سعی کنید هر روز کیفیت رابطه خود را بالاتر ببرید.

و حالا صادقانه از خود بپرسید: آیا از یک رابطه ی جنسی خوب بهره مند هستید؟ آیا اصلا به این موضوع فکر کرده اید؟ اگر پاسخ شما به این دو سوال منفی است، باید کمی بیشتر تعمق کنید. همین حالا جلوی آینه بروید و با دقت بیشتری به خودتان نگاه کنید تا اگر لازم است دست به کار شوید و تغییرات ظاهری مثبتی در خودتان ایجاد کنید.

منبع : کلینیک زیبایی رز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.