حلوای شیر مایع و شیرعسلی

پخت : 60 دقیقه


مواد لازم حلوای شیرعسلی برای 6 نفر :


مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

آرد

1 پیمانه

100 گرم / 360 کالری

کره یا روغن

1/2 پیمانه

100 گرم / 739 کالری

شکر

1 پیمانه

100 گرم / 400 کالری

شیر

2 پیمانه

100 گرم / 110 کالری

شیر عسلی

1/2 پیمانه

نامشخص

گلاب

1/4 پیمانه

نامشخص


طرز تهیه حلوای شیرعسلی :

*. در ظرفی شیر و شکر را مخلوط می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا شکر حل شود و شیر بجوشد کف شیر را برمیداریم بعد شیر عسلی را اضافه و تند هم میزنیم بعد از چند جوش زدن گلاب را میریزیم برای چند دقیقه روی حرارت بماند بعد در قابلمه را می گذاریم و شعله را خاموش میکنیم. (می توانید به مواد زعفران اضافه کنید).آرد را مثل همیشه الک کرده و داخل قابلمه تفت می دهیم.

*. بعد از اینکه خامی آرد گرفته شد دوباره از حرارت بر داشته و الک میکنیم.دوباره روی حرارت برگردانده به آن روغن اضافه میکنیم و تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ بدهد.سپس مخلوط شیر به آرد اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا مواد مخلوط شوند و هیچ گلوله آرد باقی نماند روی حرارت کم آن قدر هم میزنیم تا شیر به خورد آرد رفته و از ظرف جدا شود. حلوای شما آماده کشیدن در ظرف و تزیین می باشد .

 


خواص عسل :


*. اثر ضد باکتریایی دارد و از زمانهای قدیم انسانها از خاصیت ضد میکروبی عسل سود جسته و آن را در درمان ناراحتی های پوستی از قبیل زخمها و سوختگی ها به کار برده اند و یکی از بهترین پانسمانها محسوب میشود.همچنین ، عسل را در درمان بیماری های دستگاه تنفسی و عفونت های ناحیه حلق به کار می برند و خاصیت ضدباکتریایی آن موجب اثربخشی عسل می شود و خاصیت ضد التهابی آن نیز مشاهده شده که به هیگروسکوپیک بودن آن نسبت داده شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.